Da je lažje brskati po blogu, so spodaj povezave do objav s podobno temo. Veselo brskanje!

If you don't understand Slovene, click below on In English for posts that have been translated to English or click above on About me to find out more about me. Enjoy!

sobota, 25. maj 2013

Kako pojesti več zelenjave?

Naj takoj položim vse karte na mizo. Zdaj sem že sedmi mesec vegeterjanka. Želim si, da bi ljudje jedli več zelenjave in sadja, a pri tem ne želim nobenega siliti v opustitev mesa. Zaradi naše kulture je naša prehrana napeta na meso in krompir, zato si je lahko predstavljati, da se nekdo upira brokoliju. Tudi jaz sem se.

Trik je v počasnem in enostavnem začetku. Eno izmed prvih vegeterjanskih kosil, ki sem si jih naredila, je bila kvinoja z brokolijem. Ker je bilo preveč novega na enkrat, mi kosilo ni bilo všeč. To me je naučilo, da sem nove in neznane stvari vedno kombinirala z znanimi stvarmi. Tako sem počasi razširila krog zelenjave, ki mi je všeč in zdaj nimam več toliko težav s kuhanjem. 

Z vami bi rada delila nekaj svojih izkušnj, ki sem si jih v tem času pridobila.

  • Ob kosilu paše (vsaj) majhna skleda solate, npr. zelena solata, paradižnik, kumarice, narezana paprika, narezana koleraba ..., ker odžeja. Zelenjava, ki sem jo naštela, je polna vode.
  • Za večerjo si rada privoščim super enostavno zelenjavno juho. Naj vam razkrijem recept. Vzameš zelenjavo, ki ti je všeč (por, česen, čebula, korenček, špinača, brokoli, cvetača, ...) in jo na olju podušiš. Ko je zelenjava mehka, jo streseš v lonec in zaliješ z vodo (toliko, da je zelenjava pokrita). Ko zavre začiniš in zmelješ s paličnim mešalnikom. Nato poskusiš in še začiniš, če je potrebno. Ta recept mi je zelo všeč, ker ne potrebuje jušne kocke in ker je kljub temu juha zelo okusna. Moja najljubša kombinacija je cvetača, por, korenček, čebula in česen. Poskusi.
  • Za večerjo je super tudi velika skleda solate, v katero lahko poleg zelene solate damo še paradižnik, jajček, tuno, fižol, kumarice, tofu, česen, koruzo, kvinojo, piščanca, ...
  • Zelo praktično je, če lahko kakšno zelenjavo, ki je še ne poznaš, najprej poskusiš pri kakšnem prijatelju/ici. Na ta način preprečiš, da ti doma ostane zelenjava, ki ti ni všeč. Jaz sem tako ugotovila, da so mi všeč malancani na žaru.
  • Ko imamo enkrat dovolj velik nabor zelenjave, ki nam je všeč, lahko recepte generiramo na naslednji način: izberemo tri ali štiri kose zelenjave in jo podušimo na olju. Medtem skuhamo še testenine (polnozrnate, pirine, riževe, ...) ali riž ali ajdovo kašo ali kvinojo ali kuskus ali kitajske nudle ali ... Ko je vse skuhano, samo še zmešamo in serviramo.
To so glavni rezultati mojih včasih težkih izkušenj z vegeterjansko kuhinjo. Moram povedati, da uživam v vegeterjanstvu. Počutim se bolje, imam več energije in zato nimam želje, da bi prešla nazaj na meso. A ljudje smo si različni. Tudi v živalskem svetu najdemo živali, ki so rastlinojede in mesojede, zato ne želim nobenemu vsiljevati svojega življenskega sloga. Moja filozofija je Jej hrano, ki ti prinaša telesno in duševno dobro počutje. 

Če ima še kdo kakšen nasvet glede vegeterjanske kuhinje ali zelenjave, je vabljen, da ga zapiše v prostor za komentiranje. Tudi vprašanja so dobrodošla.

4 komentarji :

  1. Ja, počasi se daleč pride. Jaz sem se navdušila nad bučno juho :)

    Objavi še kakšen recept! Vem, da jih je polno na internetu, a preizkušen recept iz domačih logov je zlata vreden.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo, ravno danes zvečer sem si naredila lečino juho. :) Recept je izredno enostaven. Najprej daš v vrelo vodo kuhati zeleno lečo (ta je super, ker ima veliko beljakovin), ker se kuha 15-20 min. Nato na majhne kocke narežeš česen, čebulo in korenček (če želimo lahko dodamo še kakšno zelenjavo) in jih podušiš v ponvi. Ko se zelenjava zmehča, jo prestaviš v lonec in zaliješ z vodo. Ko je leča skuhana, jo precediš in dodaš v lonec z dušeno zelenjavo. Nato damo lonec na ogenj, počakamo, da zavre in začinimo. Voilà :) Lahko tudi zmiskamo, če nam je to bolj všeč.

      Zdaj pa še ti deli svoj recept za bučno juho. Nisem je še naredila, ampak si želim. :) (V Belgiji sem jo želela enkrat naresti, ampak je ravno takrat v trgovini zmanjkalo buč. :))

      Izbriši
  2. Med brskanjem po spletu sem naletela na tole stran, in ko sem že hotela "oditi" dalje, mi je nekaj ukazalo, naj preberem kakšen stavek. Pa sem potem kar prebirala in prebrala vse do zadnje črkice. "Kako to, da nisem takoj pobegnila?", sem se vprašala. Ne vem, nekaj me je pač pritegnilo. Potem sem bila radovedna, kakšni so komentarji - pa nič, ali skoraj nič. "No, bom pa jaz primaknila svojega", sem si rekla.
    Takole:
    Všeč so mi tvoje zgodbice-pravljice in tudi drugi zapisi. Imam pa dobronameren nasvet. Kakšno jezikovno napako ali spodrsljaj bi še bilo potrebno "popiliti", sicer pa še bolj razviti svoj osebni slog in se čimbolj prepustiti svobodnemu toku misli, brez kakšne samocenzure...To ni kakšna strokovna kritika, le osebno mnenje nekoga, ki tudi sam rad maže papir s črnilom...:):):) in to že kar nekaj desetletij, pa si zato drzne kaj pripomniti...
    Da sem komentar pristavila pod tale zapis, pa je krivo dejstvo, da sem tudi sama že doooolllgggaaa... leta rastlinojeda živalica. Prav tako moj mož.
    Ker si tudi, kot sem prebrala, knjigoljubka, bom dodala nekaj povezav (če mi bo uspelo, ker nisem najbolj "opremljena" s temi veščinami) do knjig, v katerih sem našla kar dosti koristnega zase in tudi uporabila v praksi:

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=9782144773125&title=ZDRAVA_PREHRANA_IN_SOLATE

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=961608710&title=SVEŽI_ZELENJAVNI_IN_SADNI_SOKOVI

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=9789616005814&title=PRESNI_GURMAN

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=9789616087353&title=DRUŽINA_PRESNOJEDCEV

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=9789616087407&title=ZELENO_ZA_ŽIVLJENJE_

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=30458&title=KOMPLET_TREH_KNJIG_DR._BUDWIGOVE

    http://www.om-ezoterika.com/Detajl.asp?id=9789612360085&title=ŽIVETI_BREZ_BOLEZNI

    To so le nekatere knjige, tiste za katere menim, da sem iz njih sama dobila največ koristnih informacij.
    Je pa seveda tovrstne literature še zelo dosti...
    Še tole bi rada dodala, čeprav sem najbrž že dodobra načela tvojo potrpežljivost s svojim dolgovezenjem - da je tudi nekaj priprav prav koristnih, če se odločiš za rastlinojedstvo, še bolj kot v klasični kuhariji. Če slediš še spodnji povezavi, se ti bo razkrilo, kaj imam v mislih:

    http://www.barbarella.si/shop/#

    Sama bi težko shajala brez sokovnika, blenderja, ožemalnika za agrume in multipraktika, čeprav so dobri nožički, strgalo in deska seveda zakon.

    Bodi dovolj! Pa lep pozdrav in vse dobro.

    Old Punca -:)-:)-:)




    OdgovoriIzbriši
  3. Živjo. Najlepša hvala, da si se ustavila na mojem blogu. Še posebej, ker zgleda, da ti je življenje namignilo, da se ustavi. ;) Zelo sem vesela, da nekdo, ki ima več izkušenj s pisanjem, poda kakšen nasvet. Resno pisati sem začela šele pred dobre pol leta, zato vsak nasvet prav pride. Res hvala! :) Se bom potrudila in tvoj nasvet spravila tudi v prakso. :)

    Hvala tudi za povezave do knjig. Eno od teh že berem — Zeleno za življenje. Imam tudi Blendtec mixer in je res super. Smoothie-ji so zakon, a ne? :)

    Se vidimo v komentarju kakšne druge objave ;),
    Renata.

    OdgovoriIzbriši

Vesela bom vseh komentarjev. Komentiraš lahko tudi anonimno tako, da v komentiraj kot izbereš anonimno.